fredag den 1. marts 2019

Når man bliver gammel...

er det godt at have noget at se frem til. Gnags og Peter AG's nyeste sang Guldkaret strømmede ud af højtaleren, mens jeg kørte til åen for første gang i år. Når man lige har modtaget tilbud på PFA's +55 kurser for kommende pensionister, så må man være ved at blive gammel. Når man samtidig har brugt de seneste 4 måneder på at se frem til næste fiskesæson, så kan jeg kun give Gnags ret.

Holme Å nedstrøms Hovborg
Jeg var først ved Holme Å for at kigge lidt på adgangsforholdene ved Hovborg stykkerne. Der er kommet en ny P-plads ved Okslund lige ned til åen. Fint stykke å helt heroppe, men det kræver lidt krybe/kravle for at komme rundt, men det er jo ikke noget problem i min unge alder....
Ved P-pladsen på hovedvejen, lige hvor denne krydser åen, er det ganske nemt at komme til åen. Her ser fiskeriet ud til at være lettere tilgængeligt. Se billedet.
Så kørte jeg videre til GSF's egen jord ved Kølskevad ved Ansager Å, hvor fluen blev dyppet. Jeg så ingen fisk, men hestene græssede, fuglene sang og solen skinnede. Herligt.

Selfie fra Kølskevad
På vejen hjem gjorde jeg holdt ved Grene Å og fiskede på stykket opstrøms P-pladsen. Her var flere fisk interesserede i fluen. Enkelte kom kun ud og kiggede, mens et par stykker forsøgte at gabe over fluen. Alle var vel mellem 10 og 20 cm, og de par stykker, der kunne få fluen i munden kunne heldigvis spytte den ud igen.
Så er vi ligesom igang, og der er heldigvis en laaang sæson at se frem til. Må lige have fundet den sang igen, den kunne få mig til at trække på smilebåndet.

Ingen kommentarer: