torsdag den 30. september 2021

Laks på zone 4, igen.

 Hele dagen, mens jeg var på arbejde væltede regnen ned uden for vinduerne. Derfor gav det ingen mening at kigge efter guldsmede på vejen, så jeg kørte direkte hjem, fik lidt at spise, støvede spinnestangen af og kørte ud til Grindsted Å ved Jernbroen.

Vejret var nu helt fint, så jeg sad og nød stilheden, mens jeg riggede til. Jeg gik ned til Jernbroen og startede fiskeriet med korte kast op mod strømmen, så spinneren kunne arbejde nede ved bunden. Jeg bevægede mig langsomt op mod strømmen, mens jeg forsøgte at få spinneren til at affiske åen i de dybe render langs grødekanterne.

Efter 20 minutter, slam, og der var fisk på. En god laks havde taget spinneren midt åen, Efter nogle minutters tovtrækkeri frem og tilbage fik jeg fisken ind til bredden, så jeg nemt kunne fjerne krogen og slippe fisken fri igen. Jeg nåede lige at se, at fisken var fedtfinneklippet. Ja, det lykkedes mig også at få et par billeder, mens fisken var i vandet.

Laks på krogen

Jeg havde på forhånd bestemt mig for at fiske nedstrøms med wobler, hvis der ikke skete noget, men efter denne fangst var fiskefeberen slået ned. Jeg sad lidt på åbredden og lod oplevelsen bundfælde sig, hvorefter jeg slentrede tilbage mod bilen, og tænkte, at det i grunden havde været en helt god dag. Også selvom jeg nu skulle hjem og desinficere støvler og grej...... men det skulle jeg jo gøre under alle omstændigheder.

dagens agn, vasket og tørret



Ingen kommentarer: