onsdag den 18. marts 2020

Der er ikke langt .....

til naturen, når man arbejder hjemmefra. Hiv stangen og tasken ned af væggen og afsted. 5 minutter senere står man ude i naturen.

Grene Å i marts.
Jeg havde ikke gået der lang tid, før jeg kom i tanke om, at det er her i nærheden nogle i Billund Kommune ønsker en motorvej vest om Billund. Her er stille og fredeligt, træer der får lov til at gro og vælte af sig selv. Her er der mange forskellige guldsmede, Lille Blåpil, Sivmosaikguldsmed og Sortmærket Kobbervandnymfe, bare for at nævne de lidt mere usædvanlige. Derforuden de mere almindelige Nordisk og Lille Kærguldsmed, Fireplettet Libel, Grøn Smaragdlibel, Blå Mosaikguldsmed, Hestesko-, Spyd- og Flagermus-vandnymfe og sikkert et par stykker mere. Det her er en lise for sjælen, der skal simpelthen ikke nogen motorvej forbi her. Kære borgmester og politikere i Billund Kommune, det vil være NATURMORD.

Ældgamle faskiner.
Nå, men nok af sur gammel mand tale. Jeg fiskede i en times tid og havde mange hug af små fisk. Et par enkelte var på i kort tid, men kunne selv slippe fri efter slæk af linen. Én måtte helt ind til land, hvor jeg kunne få fat i krogen og løsne holdet. Jeg nåede dog at konstatere, at fisken var fedtfinneklippet og dermed udsat i efteråret 2019. Ca. 10 cm lang var den.

Dagens flue. Sort.


Den kommende tid bliver svær for os allesammen og det danske samfund. Jeg kan kun anbefale at bruge en fisketur som medicin. Den hjælper simpelthen på alting.

Ingen kommentarer: