søndag den 20. oktober 2019

Skulle det være dagen i dag……


Fantastisk efterårsvejr i dag, lige vejr til en dag i det fri, hvor man også lige kunne forsøge at få en fisk på krogen. Jeg startede med at køre ud forbi zone 2 for at se, hvad der var gang i her. Flere fiskere gik forbi på den modsatte bred, mens jeg fik en hyggelig snak med en tysker.
Jeg besluttede mig for at prøve det nye stykke opstrøms Ålling Bro. Her var lidt sumpet, men det var muligt at fiske på det meste af stykket. Jeg hverken så eller mærkede dog noget til fisk.

Her udspillede dramaet sig.
Der var tid til at prøve et andet sted, så jeg kørte ned og parkerede bilen ved Jernbroen. Da jeg havde fisket en 10 minutters tid, fik jeg et tungt hug. Mens jeg fik styr på løslinen, kunne jeg mærke fiskens lange og seje bevægelser for enden af snøren. Som vanligt lagde jeg max pres på fisken lige fra starten, men fisken havde åbenbart tænkt sig at blive nede ved bunden. Kun ganske langsomt kom fisken op mod mig, stadig helt nede ved bunden. På vandoverfladen var det eneste, der afslørede dramaet, der var i gang, snøren der skar gennem vandet. Da fisken var næsten ud for mig, så slap krogen taget, og væk var fisken. Det hele havde vel taget ca. 30 sekunder. Fantastisk fornemmelse at mærke en rigtig stor fisk, bare ærgerligt, jeg slet ikke fik den at se.

Dagens flue.
Så nej, det var heller ikke i dag, jeg fangede min første laks på flue. Men en stor oplevelse alligevel….

Et sidste kig på åen efter en fin dag.


Ingen kommentarer: