tirsdag den 23. juli 2019

Fly only

I går var jeg en tur i Vejle Å for at fiske. Det var første gang, jeg for alvor fiskede i Vejle Å. En spændende å med gode muligheder for en havørred senere på sæsonen. I går blev det til et par bækørreder 20-25 cm og en 40 cm regnbue.
Selvom det regnede i går, så var det hede hule hot at være på fisketur, så i dag tog jeg ikke til åen ved Utoft før kl. 20. Aftenens fiskeri var intenst, for bag hver en grødeklat lurede chancen for en fisk. Og der var mange grødeklatter. Masser af vegetation skulle jeg også bevæge mig rundt i, så jeg endte med at svede godt og grundigt, alligevel.

Sådan noget fiskevand er lige mig
Jeg har ikke den store erfaring i spinnefiskeri og ormefiskeri, men jeg tror faktisk ingen af delene for alvor kan lade sig gøre i sådan noget fiskevand, så det er fly only her. Jeg havde sat en relativ stor flue på, så alle de små ikke lod sig lokke. Flere gange kunne jeg dog se en lille fisk komme op til fluen, men de fortrød alle i sidste øjeblik.
Da jeg lige var kommet rundt om svinget på billedet herover, så jeg en stor fisk vælte sig i overfladen. Jeg fiskede intenst hen over huller og render, der hvor jeg havde set fisken, men der skete ingenting, men spændende var det.

Ved modsatte bred bag grødebræmmen viste fisken sig.
Det blev ved spændingen og den drivende sved, så ingen stor salmo trutta denne gang. Til gengæld fik jeg til sidst et godt hug af arbor megasaurus rex. Selvom du ikke kan latin, så kender du den godt. Det er et af de træer med mund og tænder så store som på en tyrannusaurus rex og som i et splitsekund river et 0,28 forfang i småstykker.
Jeg gad ikke binde nyt forfang på, da jeg var næsten nede ved P-pladsen. Selvom jeg ikke fangede fisk i dag, så var det en fantastisk fisketur. Det her kratluskeri, hvor omgivelserne hele tiden ændrer sig, så du konstant må skifte taktik, det er helt vildt godt. Der skal nok komme fisk senere.

Ingen kommentarer: