onsdag den 31. juli 2019

Årets 2. premieredag

Temperaturen er faldet, DMI meldte ikke om mere regn, chop chop lige binde et par fluer (som altid i sidste øjeblik) og så afsted til åen. Jeg ombestemte mig om stedet flere gange på vej til åen men endte ved Gylletanken. Jeg valgte at gå opstrøms for at fiske ned mod P-pladsen.

Tilskuere til fiskeriet.
Mens jeg fiskede åen nedstrøms fulgte hestene på den anden bred med ned langs åen. De så ikke som om de ænsede mig, men de var altid lige på den anden side. Vejret var dejligt og åen så fin ud, men jeg så ikke meget til fisk. En enkelt lille en skulle lige nappe lidt i fluen, men ellers skete der ingenting. Hov, bevægelse ved fluen, jeg ventede et sekund og strammede op, og der var fisk. Efter kort tid kunne jeg se, det var en havørred, men så skulle den lige igennem et par grødebuske. Nå, men efter et par minutter var den klar til fotografering og afkrogning. En fin fisk på ca. 60 cm med intakt fedtfinne. Jeg skulle bare lige røre ved fluen med tangen, så slap taget, så fluen efterlod nok ikke megen skade på fisken.

Havørred - klar til afkrogning
Det var så tredje år i træk, jeg har fanget en havørred på dette stræk inden for ca. 100 m. Måske jeg har startet en trend her:)

Dagens flue - sort juletræ
Efter denne fine fangst kunne jeg ikke længere fiske koncentreret, så det var nok tid til at vende næsen hjemefter. Jeg gik langsomt tilbage til bilen, mens jeg nød det gode sommervejr.

Tid til at vende hjem

Ingen kommentarer: