torsdag den 23. maj 2019

Inaktivitet - hvad er det?

Lige fra morgenstunden tjekkede jeg andres konstruktioner, sendte mine egne til tjek, skypede og mailede med alle lige fra Århus over Varde og helt til Indien, alt imens jeg forsøgte at gøre nye konstruktioner klar til deadline. Kl. halv 3 fik jeg så en no-reply mail fra IT-afdelingen. Hvis jeg ikke loggede ind på min Teamcenter account inden 31. maj, så ville den blive lukket pga. inaktivitet. I over et år har jeg nu været logget på Teamcenter 8 timer om dagen. Hvis det er inaktivitet, så ved jeg ikke, hvad det vil sige at være aktiv.
Så hev jeg stikket ud, stoppede PC'en i skabet og kørte ned til Grindsted Å. Første stop var ved Skråvejen, hvor jeg sonderede terrænet, alt imens jeg også kiggede efter guldsmede. Jeg så ingen fisk, men spottede 2 stk Håret Mosaikguldsmed, både en han og en hun, flere hundrede spydvandnymfer og røde vandnymfer, samt et par hesteskovandnymfer og flagermusvandnymfer.

Spydvandnymfe, han
Spydvandnymfe, hun
Næste stop var Bystykket i Grindsted. Jeg satte en fortynget nymfe på forfanget og tænkte at daske hurtigt (hvordan gør man det) ned over stykket for at se, om der skete noget. I første sving viste en fisk sig, men den viste ingen interesse for fluen. Nede ved Vinylchloridbroen stoppede jeg og tænkte jeg lige skulle tilbage og prøve fisken i sving 1 med en tørflue.

Engen ved Bystykket i Grindsted By
Jeg gik langsomt tilbage over engen, mens jeg hyggede mig med sommerfugle og fiskehejrer, mens køerne på engen viste lidt interesse for mig. Den ene blev lidt nærgående, men den fortrak, da jeg viftede lidt med armene.

Fiskehejre
Lille Ildfugl, kun lidt større end en tommelfingernegl.
Tilbage ved sving 1, jo fisken var der endnu. Den viste sig med jævne lange mellemrum, et par minutter mellem hver gang. Jeg satte en miniflue på, da jeg ikke kunne se noget på vandet. Først et lille prøvekast, og så et for alvor. Jeg kunne akkurat følge fluen danse ned over strømstykket, plop og fisken havde taget fluen. En stalling på 28cm var det.

Den slags fiskeri slår simpelthen alt andet.

Stalling i åkanten.
Dagens flue, str. 20.
Så pakkede jeg sammen og kørte ad bagvejen hjem til aftensmaden, lige før det blev natmad.
Se, de seneste timer, det var slowaction inaktivitet, så kan IT afdelingen sige hvad de vil.

Ingen kommentarer: