onsdag den 10. oktober 2018

Hjertebanken ved kummefryseren

Jeg kunne lige nå 1,5 times fiskeri ved kummefryseren, inden Nat med Rimfakse for vognen drog hen over himmelhvælvingen. Efter blot 5 minutter ved åen var der bevægelse i vandet mellem bredden og grødebræmmen langs med denne. En stor fisk kom trækkende op mod strømmen. Da den var ud for mig blev den åbenbart skræmt, for den fortrak mod modsatte bred.

Kummefryseren ved Ansager Å
Jeg forsatte ned langs åen, og efter en times tid var der bud efter fluen. Jeg havde kastet ned i det lave vand bag en grødeklat. Da fluen svingede ud mod midten af åen og tog fluen i en vending. Yes, så var der fast fisk.... i en 4 - 5 sekunder, så slap fluen taget i fisken igen. Jeg ved ikke hvilken fisk, jeg havde på krogen, men omstændighederne tyder på en havørred.

Nederst til højre bag grøden stod fisken
Da jeg ikke længere kunne mærke hjertet oppe i halsen, så forsatte jeg fiskeriet. Bare 100 m nedstrøms ovenstående, så var der igen bevægelse ved fluen. Jeg affiskede området på flere måder, men der skete ikke mere. Så valgte jeg at stoppe, for jeg skulle jo også kunne se at komme tilbage til bilen.

Nu må vi så vente på at Skinfakse får trukket Dag hen over himmelhvælvingen, inden vi kan komme på fisketur igen.

Dagens flue

Ingen kommentarer: