onsdag den 19. oktober 2016

Rainy day, dream away

Hvad pokker har jeg gang i, på fisketur mens regnen står ned i stænger. Det ville da være noget mere behageligt at ligge hjemme på sofaen og lytte til Jimi Hendrix' guitar, mens man drømte om alle de store fisk derude.
Men efter 10 minutter kommer fisken farende ud af drømmen og ind i virkeligheden. Den gik efter den hurtigt fiskede flue, lige som jeg løftede den af vandet. Hurtigt fik jeg lagt et nyt kast, fluen landede et par meter nedstrøms, hvor jeg havde set fisken. Ved det første træk i fluen sagde bare SMAK, og der var fast fisk. Kort tid efter kunne jeg lempe krogen ud af en flot havørred på ca. 50 cm.

Dagens flue med disk.
Endelig en en havørredfangst i åen efter mange nærved og næsten i løbet af året.

Det var midt på Theodors på zone 5 at jeg endelig havde lidt held i sprøjten. Jeg er sikker på, der er flere fisk at komme efter på dette stykke på denne tid af året. Måske endda en laks, men sæsonen er jo snart til ende. Men så bliver der tid til at ligge og drømme hjemme i sofaen :)

Ingen kommentarer: