søndag den 30. oktober 2016

Sidste dag ved åen, laks på krogen.

Det var godt nok min sidste dag ved åen i år, men det var min første dag med spinnestangen i denne sæson. Jeg forsøgte først en times tid neden for Hotel Svanen i Grindsted. Her var der ikke meget gang i fiskene. En lille bækørred forsøgte at sluge spinneren, men den havde ikke held med foretagendet. Så kørte jeg ud til rensningsanlægget på zone 4. Her var en medfisker lige gået opstrøms, så jeg valgte at gå nedstrøms.

Flot laksehun, 80 cm.

Jeg kastede opstrøms midt i et stort sving. Efter blot et par enkelte omdrejninger på hjulet var der hug. Fisken fulgte med et par meter, inden den begyndte at bruge sine kræfter. Den var ikke lille den her, så jeg lagde maksimalt pres på for at få den ind så hurtigt som muligt, hvis den nu skulle ud igen. Et par minutter, højst, og den var klar til at blive afkroget. En flot hunlaks på 80 cm var faldet for Mepps spinneren. Efter afkrogning kunne jeg skubbe fisken ud mod åen, hvor den hurtigt forsvandt i dybet med et par kraftige slag med halen.

På vej tilbage til P-pladsen fiskede jeg kun sporadisk, da jeg havde svært ved at koncentrere mig oven på den fine oplevelse.

Langt ude bag broen fangede jeg laksen.
Knæk og bræk ved åen i 2017.

Ingen kommentarer: