tirsdag den 16. august 2016

Man tager da på snigerfisketur....

når man lige er kommet hjem fra en fantastisk storbyferie. Jeg skulle lige ud for at se om åen var der endnu. Det var den selvfølgelig, så på med en tørflue og ned af åen for at spejde efter fisk.
Hrmm, der var så ikke rigtigt nogen fisk at se. Jeg fiskede lidt hist og her uden der skete noget, og jeg begyndte tilbagevejen. Det var i mellemtiden blevet køligere, og der begyndte at dukke lidt døgnfluer op, jo nærmere jeg kom P-pladsen. Så jeg besluttede mig for at give den et skud mere.

Fisken stod mellem busken og græsset på denne bred.
Jeg så den første fisk ringe et par gange, inden jeg præsenterede den for en Radovna Special. Bækørreden, ca. 30 cm, tog fluen første gang. En rigtig flot fisk. Dernæst listede jeg mig langsomt op gennem skoven. I et besværligt sving ringede et par fisk. Det første forsøg endte i toppen af et træ, så jeg måtte binde en ny flue på forfanget. Jeg skiftede position og kunne lægge et kort kast ned mellem et par buske. Igen tog fisken i første forsøg. Og igen var det en velproportioneret ørred på ca. 30 cm, der tog fluen.

Jeg kunne lige lægge fluen ud mellem de 2 buske.
Det der startede som en lidt sløv aften, endte perfekt med 2 flotte ørreder på tørflue.

Radovna Special str. 14.

Ingen kommentarer: