mandag den 1. august 2016

Det grønhovede juletræ...

slog til igen. I udgangen af et dybt sving i Grindsted Å tog en bækørred fluen i et gevaldigt hop. Jeg tror fisken kom helt nede fra bunden og forsatte med fluen i munden op i luften. Efter nogen hoppen og springen så landede fisken nærmest sig selv ved at filtre snøren godt og grundig ind i en masse siv. Heldigvis kunne fluen nemt pilles ud af fisken, så den kunne svømme videre. Så stod jeg tilbage med en gang filliwow. 30 cm, tyk og fed, en fin bækørred.

Juletræ med grønt hoved.
Lidt byger, lidt sol og svagt til frisk vind fra vest. En dejlig aften til en fisketur ved Grindsted Å på zone 5 ved Utoft.

Mildt og grønt ved Utoft
Da mørket begyndte at falde på, skulle en af mine nye monsterfluer lige afprøves. Halvvejs nede af det sidste lige stykke på åen kom vandet i bevægelse og en stor fisk kom ud under fluen. Der skete ikke mere, men jeg lod fluen hænge i vandet gav lidt line og satte den i bevægelse igen. En gang til kom noget ud under fluen og igen skete der ikke mere. De næste par gange skete der slet ingenting, og jeg så ikke mere til fisken. Men der er altså store fisk på zone 5 og det må altså snart være min tur til at få fat i en af dem.

Monsterflue str. 4.

Ingen kommentarer: