torsdag den 14. juli 2016

Skulle have taget fluestangen med .....

Jeg havde lige Jes, min svigersøn, med på fisketur i dag. Jeg ville vise ham et sted, hvor han ikke tidligere har fisket. Kyllingefarmen på zone 4. Lidt svært at finde og køre til, men når man først er der, så er fiskeriet ikke så vanskeligt.

Fra P-pladsen skal man over den gamle betonbro
Når man er ovre skal man lige gennem 100 m skov
Et par fine sving med et godt stryg
En let tilgængelig brink
Jeg stod på et tidspunkt ved et sving og fiskede med spinneren, da jeg hørte et plop. Det måtte være en fisk. Kort tid efter nok et plop. Men hvor kom det fra. Tredje plop og retningen var der. Da det fjerde plop kom, så jeg det. En lille bitte ring efterfulgt af en boble på overfladen, et typisk tegn på en stor fisk. Fisken ringede helt inde under brinken ved modsatte bred. Fuldstændigt umuligt at kaste en spinner til den, det var her man skulle have taget fluestangen med.
Da fisken kom op næste gang, så jeg den. Hold da helt....hvor var den stor, mindst 50 cm bækørred. Denne fisk må blive udfordringen i næste uge, hvis ikke en af jer læsere finder den først.

Man kan ane fisken i den røde ring, i den gule tog den insekter
Jes i aktion

Ingen kommentarer: