torsdag den 21. juli 2016

Simested Å = Trend Å x 2

Jeg svedte som en Tour de France rytter i udbrud op ad en bjergetape. Solen skinnede gennem et fint lag dis, næsten ikke en vind rørte sig og der var over 20° varme med høj luftfugtighed. Egentlig slet ikke vejr til at tage på fisketur, men ind imellem, så skal der bare fiskes.
Turen gik til Simested Å, hvor jeg startede opstrøms vejbroen ved Ugelris. Fluen gik højt i vandet og svingede ind over det sidste sving inden broen. Fra 3-4 meters afstand kom fisken, jeg kunne følge den hele vejen mod fluen og denne gang sad modhugget som det skulle. Fisken var helt vildt og rullede voldsomt, og den før så roligt flydende å var nu et inferno i kaskader af vand. Så slap krogen alligevel, fluesnøre, forfang og flue kom flyvende op i mod mig, så jeg var nødt til at dukke mig. Hold da helt op, hvor var den fisk stor. Pokkers også.

Juletræ tilsat lidt grønt på en str. 8.
Op på hesten igen og videre. Det var trods alt en oplevelse og billedet af fisken der kom farende fra sit skjul bliver stående på nethinden. Jeg kæmpede mig ned under broen og videre ned langs åen. Siv, krat og sump over det hele. Min halve liter vand var væk i løbet af en ingen tid. Da åens forløb blev lidt roligere satte jeg en større flue på, der rigtigt kunne lave buler på vandet, når jeg satte fart i den. Efter en times tid kom nok en fisk farende op under fluen, men den vendte uden at hugge. Dette var også en stor fisk. Bølgerne fra den har ikke lagt sig endnu. Nu var det tid til at vende kursen mod Billund. Men jeg skulle lige prøve svinget, hvor jeg havde hugget, men nu skete der selvfølgelig ingenting.

Tordenfluen str. 4, der også rejste en fisk.
Imellem de 2 havørreder fangede jeg en smuk bækørred på lige over 30 cm, så lidt succes havde jeg da. Nå, det var nu en tur med gode oplevelser. Det kalder på en gentagelse, men nu lakker ferien desværre mod enden.

Ingen kommentarer: