torsdag den 1. oktober 2015

Fiskeferie, status uge 2

Uge 1 gik jo helt godt, men uge 2 blev endnu bedre, for den endte med at jeg fangede en laks i Grindsted Å. En helt igennem fantastisk oplevelse.
Ugen startede med fiskeri på zone 4 ved Mølby og zone 5 ved Utoft. Det blev til en enkelt bækørred på 25 cm på zone 4.


Grindsted Å zone 5 ved Mølby
Den næste tur gik nordpå til Jordbro Å og Fiskbæk Å. Her er der ikke meget at skrive om, ingen fisk overhovedet er den korte udgave af denne tur.

Jordbro Å neden for Birkesø
Om torsdagen tog jeg så igen til Grindsted Å. Denne gang valgte jeg bystykket, hvor jeg startede ved roklubben og gik nedstrøms hele vejen til Engsøen. Efter en lille pause her gik det opstrøms på den modsatte bred. Lige godt halvvejs faldt hugget. Jeg havde set noget bevægelse i vandet og gav strækningen et par ekstra kast. Pludselig trak det bare hårdt i stangen og der var fast fisk. Jeg holdt fisken hårdt og efter et stykke tid kunne jeg kane fisken sikkert op på land. Som nævnt til at starte med, en helt fantastisk oplevelse.

Hunlaks på 84 cm og lige knapt 6 kg

Ingen kommentarer: