torsdag den 1. oktober 2015

En dejlig torsdag, endnu engang!

Efter 3 torsdage i træk med fantastiske fiskeoplevelser kan jeg godt tillade mig at bruge Steinbecks romantitel og modificere den lidt. Først en havørred, så en laks og nu et par stallinger.
Jeg var tidligt på arbejde og kunne så holde fyraften lidt før jeg plejer. Denne gang havde jeg igen fundet fluestangen frem i håb om lidt tørfluefiskeri. Der var godt nok lidt døgnfluer på vandet, men ingen fisk syntes interesseret. Så det måtte blive en tung nymfe, der kom for enden af forfanget.

Dagens flue
Der gik ikke lang tid så huggede den første stalling. En 35 cm fisk i glimrende kondition. Med jævne mellemrum var der fisk på krogen eller fisk, der viste interesse for fluen. Ud over den første fangede jeg yderligere to stallinger på 30 cm.

Stalling på 35 cm
Så det blev den 3. torsdag i træk med fint fiskeri, måske det ender med Et mægtigt gilde.

Lidt tilskuere, der var interesseret i mine udfoldelser

Ingen kommentarer: