søndag den 17. maj 2015

Lystfiskeriets Dag

Efter dagens aktiviteter på Lystfiskeriets Dag sluttede jeg af med min egen fisketur, et lille smut ned over Bystykket. Der var godt gang i blæsevejret, hvilket besværliggjorde præcise kast med fluen. Men med en belastet nymfe for enden af forfanget så gik det da nogenlunde med at få strakt forfanget i den stride modvind.

En af danmarksmesteren Mikkels fluer, bundet på dagen.


Et par af svingene på Bystykket

Det blev hurtigt til et par af de rødprikkede mellem 20 og 25 cm. Herefter gik der lidt tid, bl.a. fordi jeg måtte have nyt forfang bundet på, efter jeg havde forsøgt mig med at fange en vandpumpe i bagkastet. Den næste flue blev en endnu tungere af slagsen og snart havde en 30 cm stalling bidt på krogen.

Stalling på 30 cm fanget på Bystykket.
Efter en lang dag var det rart at komme hjem i sofaen med benene oppe.

Ingen kommentarer: