torsdag den 14. maj 2015

Kristi Fluedag

Grindsted Å på Kristi Himmelfartsdag
Jeg havde håbet på en opfølgning på mandagens tørfluesucces, men det blev kun til 2 stallinger på 25 cm på tørflue. Derimod blev det til lidt flere på nymfen. 1 stalling på 30 cm og 1 på 35, samt en bækørred på 30 cm.

Stalling på 35 cm.
Jeg startede dagen på bystykket, hvor jeg fiskede ind til midt på eftermiddagen. Det var her jeg fangede alle fiskene på nær stallingen på de 30 cm. Helt nede ved den sidste gangbro over åen fik jeg et godt hug, fisken gik dybt et par sekunder for derefter at rulle et par gange i overfladen og væk var den. Jeg nåede dog at se, det var en bækørred. Den var over 35 cm, så det var en rigtig flot fisk, den ville jeg godt have set på nærmere hold.

Bro over Grindsted Å.
Jeg brugte et par timer i klubhuset på at rydde op og vaske gulv, inden jeg vendte hjemefter med et lille ophold undervejs ved Utoft. Her fangede jeg så den sidste stalling. En helt igennem fin dag, men kunne godt have brugt en døgnflueklækning.

2 stallinger på tørflue her i svinget.

Ingen kommentarer: