tirsdag den 26. maj 2015

Aftentur til åen

Efter dagens dont med opgaver for flere forskellige kunder var det rart at gå langs åen, selvom jeg først var fremme ved 20-tiden. Men jeg kunne godt have arbejdet lidt længere, for den første times tid skete der intet spændende ved åen.

Dagens sving
Men så var der bud efter fluen. Først et par småfisk, der hoppede af igen, når jeg slækkede på linen. Så var der en 25 cm stalling, der måtte hjælpes af krogen. Og så var en pæn fisk oppe og vende efter fluen over et dybt hul. Jeg kastede til fisken et par gange uden der skete noget. I næste kast forsøgte jeg at lade fluen drive med strømmen et par gange, og da jeg strammede op, var der fast fisk.

Dagens fisk
Stallingen kæmpede godt for sit liv, men ind kom den. Efter en kort posering for fotografen, kunne jeg løsne fluen med en hånd. I næste dybe parti af åen var der igen bevægelse omkring fluen, men denne gang havde jeg ikke held til at lokke fisken til hug.

Dagens flue
Det var faktisk en kold aften, så nu var fingrene ved at være lidt stive, og det var tid til at komme hjem og få noget aftensmad (natmad).

Ingen kommentarer: