mandag den 11. maj 2015

Endelig tørfluefisk

Jeg tog et smut til Grindsted lige fra arbejde. Vejret gav forventninger om lidt tørfluefiskeri. Endelig fremme var der nu ikke megen aktivitet på vandet. Jeg daskede ned langs åen på bystykket i håbet om at kunne spotte en fisk,men havde ikke meget held. Jeg fik en snak med et par hollændere, der havde fanget en del stallinger.
Nå, men jeg gik videre og fik endelig øje på fisk. Mens jeg stod og vurderede om nogle af flokken var af pæn størrelse, ringede en pæn fisk bag mig. Jeg fik hurtigt lidt snøre ud til et kast. Fisken kom til fluen første gang men refucerede. Hold da kæft, den var stor. Jeg koncentrerede mig og kastede igen. Plop, og fisken havde taget fluen. Fisken gik dybt og kæmpede hårdt, men det lykkedes mig at få den ind til bredden, hvor jeg kunne beundre den i kort tid inden den fik friheden igen.
Der er godt nok langt mellem fisk af denne kaliber, men nu er sæsonen for alvor igang. Lidt senere fangede jeg en lille stalling, ca 25 cm. Jeg fik vist ikke skrevet den store var lige over 40.








Ingen kommentarer: