tirsdag den 1. juli 2014

Stalling 2 - Argentina 1

Hvis der havde været Goal  Line Technology ved åen, så var jeg kun blevet noteret for 1 stalling. Men hvilken stalling - en ren perle af en fisk.
Jeg var forbi Grindsted Å ved Utoft i går aftes, hvor der var godt gang i  klækning af døgnfluer og en del fisk, der tog for sig af retterne. Men jeg havde ikke fiskestangen med. Her til aften skulle jeg bare ud for at se, om der var lige så meget gang i den som i går. Så jeg forlod mine favoritter fra Argentina ved stillingen 0-0 og kørte ud til Utoft. Lidt skuffende var der helt dødt, men fiskes skulle der. Jeg gik opstrøms for endnu en gang at prøve på Theodors gamle stykke.

Smukt og vildt ser det ud, men ingen fisk.
Et pænt stykke vej op ad åen, var der pludselig mange døgnfluer på vandet, BWO'er er sikker på. Jeg havde sat en helt brun CDC på forfanget, som jeg afprøvede på den første fisk, jeg så. Fisken kom til fluen og jeg gjorde modhug, men der skete ingenting. Fisken havde fortrudt i sidste øjeblik. Goal Line Technologien ville have sagt No Goal. Jeg kastede flere gange til standpladsen, men fisken viste sig aldrig igen.
Jeg skiftede flue og bevægede mig lidt længere opstrøms, hvor den næste fisk viste sig. Fisken tog den lille str. 16 første gang, fluen kom hen over den. Den var stor den her, jeg havde besvær med at holde den ude af grøden, men til sidst fik jeg overtaget. Jeg fik fisken ind til brinken, hvor jeg kunne afkroge den efter at have målt den med hånden. Det var 40 cm flot stalling i rigtig god kondition jeg havde haft på krogen.

Sikke en fisk.

Fisken stod i det dybe hul her inde til venstre.
 Længere opstrøms skete der ikke mere, så jeg vendte om og på tilbagevejen kiggede jeg mest på fugle. Godt at Argentina også fik scoret, ellers havde jeg tabt en sixpack.

En svanefamilie ved Utoft.


Ingen kommentarer: