onsdag den 25. juni 2014

Ferieferie

Efter et par dejlige midsommerferiedage i det solbeskinnede København, var det tid til en tur ved åen efter hjemkomsten. Sjovt nok regnede det i København kun om mandagen, da vi passerede Solitudevej. Jeg skal love for græsset langs åen er vokset, siden jeg var det sidst, så det var lidt besværligt at fiske.

Hvor pokker er åen.
Der var ikke umiddelbart fisk at se, så jeg stod et stykke tid og funderede over hvilken flue, jeg skulle sætte på. Selvom der var stille på Assistens Kirkegård i hjertet at København, så var der nærmest tyst som i graven her midt i Grindsted på sådan en sommeraften. Nå, valget faldt på en lille grå krimskrams tørflue.
Det viste sig at være et godt valg. På min lille tur langs åen fangede jeg 3 stallinger. Jeg gættede mig frem til steder, hvor der måtte stå en fisk, og alle 3 tog fluen første eller anden gang, den drev over den formodede standplads.

Den største af stallingerne.
De 3 fisk målte ca. 25, 32 og 34 cm. En god ferie efter ferien:)

Ingen kommentarer: