torsdag den 17. juli 2014

Haps, haps, haps

Jeg var på en tur rundt til vores fiskevand for at se, om der skete noget. Ikke det helt store, måske folk er på ferie, men jeg fik da en snak med et par af vore fynske medlemmer ved Ansager Å. Jeg fandt bl.a. ud af, at andre har også har observeret store fisk nedstrøms broen i Utoft.
Da jeg kom gennem Grindsted på vejen hjem, slog jeg lige et smut ned forbi kirken. Lige neden for kirken ringede en del fisk langs det dybe hul, der er her. Jeg kunne ikke se nogen insekter på vandet, så det måtte være noget småt, fiskene var i gang med fortære. Så mens isfuglen jog frem og tilbage langs åen, bandt jeg en lille str. 20 flue på.

'Junglestien' ned til åen.
Haps, haps, haps, i løbet af kort tid havde jeg fanget 3 stallinger på den lille flue. 25, 30 og 1 lidt over 30cm faldt for bedraget. Der var stadig fisk at se langs hullet, men 3 måtte være nok, så jeg gik ned for at se, om der var noget at komme efter opstrøms Østerbrogade.

Stor er den ikke.
Oppe på broen faldt jeg i snak med en af beboerne fra området, det blev faktisk til en lang snak, så jeg besluttede mig for at vende hjemefter, selvom der var mange fisk at se. Dem har jeg så tilgode til en anden dag. Det var også for besværligt at kæmpe mig op langs åen :)

Opstrøms Østerbrogade. Vi må fiske på venstre side, sump og græs.

Ingen kommentarer: