tirsdag den 15. juli 2014

Årets hidtil største

Jeg var egentlig taget til Utoft med spinnestangen, for at se om de store fisk, jeg tror, jeg har spottet, kunne lokkes frem. Det blev jeg ret hurtigt træt af, og besluttede mig for at kigge på Bystykket, da jeg ikke har været her i et stykke tid.
Jeg havde bundet en let nymfe på forfanget, da et par fisk begyndte at tage insekterne på vandet. Nå, jeg skitede til tørflue og tog et par kast. Ud af øjenkrogen så jeg en tredje fisk ringe helt inde ved bredden efter en strømrende. Jeg skulle lige til at lande et nedstrøms kast, da fisken viste sig igen. Den var helt klart for stor til at forsøge med det kast jeg var i gang med. Jeg sneg mig udenom for at kaste opstrøms. Fisken tog med det samme, og den var stor. Fisken tog et par gevaldige hop, inden jeg kunne løsne fluen. Minimum 45cm stalling, Wauvv.

Årets hidtil største stalling.
Jeg gik en tur ned langs åen, men så kun småfisk ringe. Dem gad jeg ikke kaste til, så jeg vendte om og manøvrerede mig opstrøms igen mellem køerne, der var begyndt at røre på sig.

En af dagens tilskuere.
Tilbage ved den store fisks standplads ringede de fisk, jeg havde spottet i første omgang stadig. Jeg gjorde mig klar igen og kort tid efter havde jeg fanget yderligere 2 stallinger. Ikke så store som den første men pæne fisk. 35 og 30 cm. Helt igennem fin fisketur.

Dagens flue, en Baetis Rhodani look-a-like.

Ingen kommentarer: