mandag den 21. juli 2014

Det superliga

Jeg gad ikke se Esbjerg mod Randers, jeg ville hellere ud at fiske. Hvorfor ikke lige prøve en tur på Mølby-Eg, det var da lige en aften for tur op langs åen ved Eg. Hrmm, fremme ved åen var der ikke skyggen af fisk, men nu var jeg jo kommet. Jeg bevægede mig langsomt op langs bredden i håb om at spotte en fisk. Det mest ophidsende der skete, var da en flok kvier fik øje på mig og stormede ned til åen for at se på tossen der gik rundt med en lang kæp.

Her kvierne i et mere roligt øjeblik, da jeg var for hjemadgående.
Da jeg havde fået kvierne lidt på afstand, ringede en fisk. Jeg standsede for at afvente, og jo der kom den igen. Lige opstrøms en stor pilebusk. Jeg kunne ikke kaste op forbi busken, så jeg måtte om på den anden side, lige der hvor fisken viste sig. Fremme ved pladsen var jeg bange for at have skræmt fisken, men kastes skulle der nu alligevel. 5. eller 6. gang tog fisken, lige ud for mig, bare 2 meter væk. Det var en flot bækørred, der havde bidt på. Godt med flex på klingen, så jeg fik den hurtigt ind til bredden, og lige da jeg ville fjerne krogen, faldt den selv ud. Fisken blev liggende på grøden, så jeg lige kunne nå at måle den med stangen, inden jeg med et lille puf fik den tilbage i åen. Det var en virkelig smuk bækørred på 42 cm jeg havde fanget.

Grindsted Å ved Eg.
Det var lidt ligesom en superligakamp mellem Esbjerg og Randers. Lange perioder, hvor der ikke sker noget, og så inden for kort tid bliver det hele afgjort. 1-0 til LarsP og Randers.

Ingen kommentarer: