mandag den 28. juli 2014

Blot et par enkelte kast

Først ved 20-tiden var det køligt nok til en tur ned langs åen. Efter 1 kilometer eller deromkring var der endelig et lille rise af døgnfluer fra et par grødeklatter. En enkelt fisk stod og guffede i sig af døgnfluerne. Jeg fik rigget stangen til og et par minutter senere viste det sig at fisken også kunne li' en brun CDC str. 10.

Nede mellem grødeklatterne stod fisken og tog for sig af retterne.
Fisken viste sig at være en stalling på 38 cm. Jeg gad ikke gå længere og vendte om og gik opstrøms. Kort tid efter så jeg nok en fisk. Et par lange flotte kast skulle der til for at nå fisken, der også tog fluen. Men om det var pga. det lange kast ved jeg ikke, i hvert fald blev fisken ikke kroget ordentligt. Jeg satte mig ned og ventede på, om fisken skulle vise sig igen, mens jeg holdt øje med en vandrotte, der langsomt moslede sig langs den modsatte bred, så isfuglen komme drønende forbi med sit karakteristiske pift og hørte suset fra en fiskehejre, der lettede fra sumpen lidt længere opstrøms.

Fisken viste sig ikke igen, så jeg riggede af igen og slentrede op til bilen, mens jeg nød dagens sidste solstråler.

Ingen kommentarer: