tirsdag den 3. juni 2014

Far, må jeg låne din bil i aften?

Selvfølgelig må du det, min tøs. Hvor skal du hen? Jeg skal til Grindsted, for at se Jes spille fodbold. Fint, så tager jeg med og fisker imens.
Lise satte mig af ved Sejlklubben og jeg startede med at kigge på den nedre lidt kedelige del af zone 5. Fra skrænten kunne jeg kigge ned på en del af åen, hvor der ikke er de store afvigelser i dybden. Over en strækning på flere hundrede meter er bunden dækket af sand, der er ikke meget bevoksning i åen og strømmen er moderat. På stykket så jeg 3 store gedder og 2 store stallinger, den ene ca. 50 cm. Hvad angår gedderne, så kunne man frygte denne del af åen virker som en smoltfælde, da der ikke er mange skjulesteder for vandrende fisk.

Starten af det kedelige stykke.
Bag broen på billedet er der et fint lille hul og det lykkedes mig at lokke en stalling på 31 cm op fra dybet. Længere opstrøms ringede en stalling på 35 cm, som ikke kunne stå for en døgnflueimitation str. 10.
Så ringede Lise og sagde fodboldkampen var slut og vi måtte vende næsen mod Billund. Grindsted tabte 1-3.

Ingen kommentarer: