torsdag den 22. maj 2014

Nye steder.

Jeg syntes lige, jeg ville prøve noget andet end Bystykket, så jeg kørte ud på Mølby-Eg. Åen, vejret og omgivelserne så fine ud, men der skete ikke rigtigt noget. Jeg så en enkelt fisk, der ringede, og da fluen lå rigtigt, huggede fisken. Det var en bækørred på 25 cm.

Grindsted Å ved Mølby-Eg.
Jeg besluttede mig for at prøve det nye fiskevand, vi har lejet op mod dambruget i Utoft. Det så rigtigt flot ud med afvekslende bundforhold uden ret meget sand. Her var masser af små bækørreder, der bare nippede lidt i fluerne.
Helt oppe ved dambruget ringede en pæn fisk, som jeg hurtigt fik på krogen. En stalling på 30 cm tog den lille tørflue. Da mørket faldt på, vendte vendte jeg næsen mod bilen. Næsten nede ved P-pladsen, fik jeg øje på nok en stalling. Da fluen gled ned over det mørke vand, hvor fisken havde vist sig, så jeg den stige til fluen og suge den ind. Modhug, og en stalling på 25 cm havde bidt på.
Nu havde jeg fået nok af myg og gnavpander, så jeg fik hurtigt grejet pakket og kørte mod Billund.

Grindsted Å op kod Utoft Dambrug.

Ingen kommentarer: