mandag den 19. maj 2014

Fantastisk, fantastisk ....

Jeg var kommet et par hundrede meter ned ad åen, da jeg så ringen og hørte 'ploppet'. Lige i strømskellet over et dybt hul havde en stor fisk taget noget på overfladen. Jeg standsede og ventede et par minutter, plop, der var den igen. Jeg gik i stor bue uden om standpladsen for at komme nedstrøms fisken. Jeg ventede nok et par minutter, plop, jo jo den var der endnu.

Grindsted Å på en fantastisk dag.
Jeg løsnede fluen fra øjet og begyndte at kaste mens jeg trak mere og mere line ud. Jeg var nødt til at kaste over venstre skulder, så der manglede lige 5% kraft og første kast landede lidt for langt ude i strømmen. Næste kast var bedre og fluen drev lige ned over fisken. Men intet skete. Næste kast landede på samme sted og en efter en meters drev, plop, og der var fast fisk. Som forventet var det en stor fisk og stangen kom på arbejde. Jeg fik fisken ind til land et sted hvor jeg kunne nå fluen med tangen og afkroge, mens fisken stadig var i vandet. Jeg nåede dog lige at beundre den, inden jeg sagde på gensyn.
Da jeg begyndte at rulle snøren sammen igen, lød der et 'Tillykke med den fine fangst' oppe fra gangbroen. Jeg havde haft tilskuere til hele seancen, men jeg havde ikke opdaget noget, da jeg var fuldt koncentreret om fisken.

Stalling 40 cm.
Jeg fik en lille sludder med tilskuerne og sluttede med, at så var dagen reddet. Hvad de ikke vidste, var at jeg en time forinden havde fanget 5 stallinger 15 - 35 cm omme på stykket ved kirken. Og hvad hverken tilskuerne eller jeg vidste, var at jeg lidt senere skulle fange nok en stalling på 40 cm. Det blev også til en bækørred på 25 cm. De 2 sidstnævnte på en fed nymfe. Alle fiskene på tørflue var fanget på en str. 14 blue dun CDC.

Dagens 2 topscorere.




Ingen kommentarer: