mandag den 12. maj 2014

En pludselig indskydelse....

og kort tid efter stod jeg ved Vejle Fjord. Allerede mens jeg bandt en flue på forfanget, så jeg en fisk tæt på land, så det lovede godt. Efter få kast var der fast fisk.... i 5 sekunder. Pokkers, det var ellers en ørred mellem 45-50cm, der havde taget fluen. Ud mod Trelde Næs så jeg en enkelt fisk mere, helt inde ved land. Men jeg havde ikke kontakt til flere fisk.
Kort tid efter tog vinden til og jeg besluttede mig for at køre til Holtser Hage i stedet. Her mødte jeg en pige, der havde fanget en posefuld sej, så fisk var der i hvert fald. Jeg fik hurtigt fluen i vandet og der var straks fisk på. Ikke en sej, men en ørred på 30 cm havde taget fluen.

Sej 36 og 37 cm, plus en nanduflue.
Jeg havde flere hug og et par små sej blev hængende. Men til sidst, lige inden det begyndte at blive mørkt, fangede jeg på 5 minutter to pæne sej, der nok skal gøre det ud for en middag.

Ingen kommentarer: