tirsdag den 6. maj 2014

Stallingguf

Der var finregn, gråvejr og næsten ingen vind, da jeg kom til åen ved 19-tiden. Sommetider perfekte forhold til tørfluefiskeri, især på en efter årstiden lun aften som denne.Ved vandet så jeg straks fisk på jagt efter insekter på overfladen. Jeg kunne ikke vente med at komme i gang, men hvad var det fiskene jagtede. Det var noget småt og i hvert fald ikke døgnfluer.

Fisk var på jagt ned over det urolige område.
Fluen landede ved modsatte bred og plop, fisken havde taget fluen. En stalling på 35 cm bed på. 2 timer senere fangede jeg endnu en stalling på 35 cm blot 10 m opstrøms, hvor den første havde bidt på. Ind i mellem de 2 fisk havde jeg fanget nok en pæn stalling, lige godt 30 cm, 1 regnbueørred på 25 cm og 5 mindre stallinger, 15-20 cms fisk. De sidste kunne heldigvis slippes af krogen blot ved at sække på linen.
Str. 20 med blanding af polygarn og sneskohare.
En lille flue, str. 20, med lidt vandafvisende fnuller bundet på viste sig at være guf for stallinger.
Fishing the dry fly, that's life.

Ingen kommentarer: