torsdag den 24. april 2014

Årets første på tørflue - wakawaka

Jeg brugte først 2 timer ved skråvejen på Mølby-Eg, zone 4. Det mest ophidsende her var en fiskehejre og så skyerne...

Mølby-Eg med sjove skyer.
Jeg gjorde holdt ved Grindsted Kirke på vejen hjem. Der var lige tid til en tur neden for denne. Jeg fiskede langsomt ned ad det korte stykke. Jeg så godt en ring et par gange ud af øjenkrogen, inden jeg nåede det dybe stykke på midten. Jeg kastede nymfen igen, og så var fisken der igen. Måske man skulle prøve en tørflue ..... nåede jeg lige at tænke, inden fisken tog fluen. Stalling på et par og tredive cm.
Kommunen har lagt nogle fine broer i området, så man kan komme rundt i sumpen. Så jeg gik opstrøms over på den anden side af vejen for at se mig lidt omkring.
Et kvarter efter var jeg tilbage og en fisk ringede igen over det dybe. Jeg kunne ikke se, hvad de tog på overfladen, så jeg satte en lille str. 20 med hareøre for enden af linen. Efter et par kast tog fisken, en stalling ca. 20 cm nåede jeg lige at se, inden den selv hoppede af.
Nu ringede en fisk opstrøms det dybe, et kast og den tog også fluen. Denne gang måtte jeg løsne fluen fra stallingen med tangen. Denne var ca. 25 cm.

Udsigt til det nye rådhus hen over det dybe hul.
Flere fisk ringede nu, men jeg synes det måtte være nok for i dag.
Årets første på tørflue, så er sæsonen ligesom kommet i gang.

Ingen kommentarer: