mandag den 21. april 2014

2. påskedag ved åen. Superdag.

Jeg nød solens sidste stråler, mens jeg lyttede til at bekkasinen satte sine fjer i bevægelse højt over mig. Det var måske fordi mine tanker var alle andre steder, at jeg et brøkdel af et sekund for sent bemærkede den ændring i fluesnørens drev, der sagde at en fisk havde taget fluen. Derfor slog fisken sig løs, da den efter få sekunder rullede i overfladen. Jeg nåede dog at se, at det var en pæn stalling, der havde ladet sig lokke. Nå, men jeg havde allerede fanget 3 fisk i dag, så hvad pokker.

Den sidste fisk stod helt ovre til højre.
 Allerede efter få kast var der bud efter fluen. En fisk tog fluen i et dybt træk og jeg var klar over det var en god stalling. Jeg fik den hurtigt ind til bredden og efter et hurtigt billede løsnede jeg krogen fra en ca. 40 cm stalling.

Årets første stalling.
Mellem de 2 ovennævnte episoder fangede jeg en bækørred og nok en stalling, mens et par andre gode fisk var i nærheden fluen.

En god forårsdag.
Det blev en god afslutning på en dejlig lang påskeferie.

Stalling ca. 35 cm.

Ingen kommentarer: