torsdag den 27. marts 2014

Skumringstur til søen

I går blev der lige tid til en lille eftermiddagstur til Grindsted Engsø. Mens jeg gik rundt om søen, forsvandt solen ned bar horisonten i vest. Undervejs blev jeg også lige overrasket af en heftig, men kort regnbyge.


Sidst på turen, mens solen tog den sidste tur ned mod horisonten, løjede vinden af og det blev næsten helt stille. Foruden ovennævnte regnbyge var det rigtigt koldt, mens jeg gik rundt og fiskede. Så jeg gik, kastede 3 gange og gik igen for at holde varmen.

Mens det stadig blæste
Jeg fangede 2 gedder i dag. Jeg kan ikke prale af størrelsen, 25 cm og 40 cm, men det var årets første fisk. De så begge ud til at være ved godt huld. Der er håb for at se dem begge om et års tid eller 2 med lidt mere vægt på kroppen.

Fra vestenden af søen

Ingen kommentarer: