mandag den 21. oktober 2013

Lørdagstur til fjorden.

Lørdag var det endelig tid til en tur til kysten. Efter morgenmad og -avis kørte jeg over middag mod Trelde Næs, hvor jeg håbede på at møde et par af gutterne fra GSF. Fremme ved fjorden var der ikke andre fiskere at se. Det skyldtes nok at vinden blæste kraftigt ind over næsset fra øst. Jeg valgte at give det en chance en times tid. Det var hårdt arbejde med den vind, og fisk så jeg ikke noget.
Jeg fik kontakt med de andre, der havde været ved Trelde Næs, men var kørt videre til Andkær Vig. Jeg var fremme tidsnok til en times fiskeri her, inden det blev mørkt. Efter kort tid var der en fisk ude til venstre og jeg lagde fluen ud i den retning. Fisken huggede et par gange, men det var det hele. Bare 5 minutter senere var der bud efter fluen igen. Denne gang tog fisken fluen uden dikkedarer, og snart kunne jeg afkroge en fin ørred på 40 cm. Mere blev det ikke til denne eftermiddag, og efter lidt småsnak på stranden vendte jeg næsen hjemefter. Alt i alt en god tur til kysten.

Orange juletræ med fisk på samvittigheden.

Ingen kommentarer: