tirsdag den 8. oktober 2013

A trip down Memory Lane 1 2 3...

Blot fordi man har haft indbrud, skal sæsonen ikke være slut. Jeg har fundet min gamle, slatne 2-delte Hardy kl. 5 frem fra gemmerne, smurt et gammelt rustent hjul af ukendt oprindelse og støvet en ubestemmelig DT flueline af. Jeg har fået bundet en håndfuld favoritfluer og med dem i lommen var det af sted til åen.
Fremme ved åen kunne jeg konstatere, der ingen overfladeaktivitet var, men alligevel var der en fisk, der ringede med jævne mellemrum på pladsen ved Roklubben. På med en lille blue dun CDC, ud med lidt line, et par blindkast og jeg landede fluen 1 meter opstrøms standpladsen. Plop sagde det, og en fin stalling på 35 cm havde taget fluen i første kast. Efter at have fjernet fluen fra fisken og sagt pænt På Gensyn, skiftede jeg til en lille hareørenymfe, da der jo ikke var anden aktivitet at se.
Et par hundrede meter nede af åen er der et dybt hul bag en masse grødetotter. Jeg fik fluen placeret, så den sank ned i hullet, og da der kom et glimt fra dybet, strammede jeg op. Nok en stalling havde bidt på. Denne var større end den første, ca 40 cm. Virkelig en flot fisk. Efter at have kigget lidt på fisken i det lave vand ved bredden, kunne jeg få fluen ud af kæften på den med stangspidsen. Dagen var bare reddet med 2 så flotte fisk.

Her fangede jeg nummer 3. Billede fra 2008.

Jeg skulle nå gangbroen inden det blev for mørkt, så jeg fiskede hurtigt nedover, og ud af ingenting, midt i strømmen fik jeg hug igen. En stalling på størrelse med den første lod sig narre. Nu var det helt fantastisk, 3 fisk på en dag. Ikke siden 2009 har jeg fanget 3 stallinger på en fisketur, se det er da nostalgisk. At det så skete med den første kulfiberstang, jeg købte for surt sammensparede spareskillinger tilbage i 1978, gør jo historien fuldstændig. Blot en skam der er mindre end en måned tilbage af sæsonen.

Ingen kommentarer: