onsdag den 17. juli 2013

Bifangst, tirsdag den 16. juli 2013

Jeg er sikker på, det var en megastor stalling, jeg så på gårsdagens fisketur til bystykket i Grindsted. Fisken kom op en enkelt gang, så jeg fiskede koncentreret hen over standpladsen. Efter flere forgæves kast var der pludselig bud efter fluen. Jeg gav modhug, men var alt for hurtig. Jeg mærkede ikke engang fisken, men en stor blå side væltede rundt i overfladen. Efter en lille pause prøvede jeg igen, men der skete ikke mere.

På vej til åen.
Her til aften måtte jeg lige en tur forbi, for at se om der bød sig en mulighed for at se fisken igen. På vej op mod svinget, så jeg en bevægelse helt inde ved brinken. Jeg stoppede og ventede et par minutter. Blop, den var god nok, en pæn fisk havde taget noget på overfladen. Jeg fik hurtigt snøre af hjulet og fluen ud. Med den placering og vind skulle man være venstrehåndet, tænkte jeg. Men efter et par blindkast over venstre skulder landede fluen perfekt, der gik et sekund og fluen blev taget. Denne gang var timingen perfekt og fisken blev kroget. Wauv, en 40 cm bækørred eksploderede ud af vandet. Dernæst drønede den rundt i et minuts tid inden jeg fik styr på den og fik den ind til bredden. Jeg måtte have den op af vandet for at fjerne fluen, der sad ret langt inde i munden på den. Hold da op for en flot fisk

Hvilken fisk!
 Jeg havde helt glemt stallingen i kampens hede, men efter oplevelsen med bækørreden var det ligesom ikke nødvendigt med en mere af samme slags på en aften. Jeg gik dog alligevel op til stallingsvinget, men sad længe bare og holdt øje med om der skete noget. Der kom en døgnflue forbi i ny og næ, men jeg så ikke skyggen af fisk.Det endte dog med at jeg tog et par kast, så pakkede jeg sammen og gik hjemad mellem køer og får. En helt igennem fin tur.

Døgnflue på vandet.

Ingen kommentarer: