torsdag den 25. juli 2013

Mellem køer og får...

...var der en stalling. Efter morgenens og formiddagens regnvejr var jeg spændt på at se om noget var ændret ved forholdene ved åen. Det så nu ikke sådan ud, ingen døgnfluer at se, ingen fisk at se, kun lidt mere vand end set længe. Det var en rigtig varm aften, så jeg fiskede kun på de 'sikre' steder. Jeg var efterhånden nået et stykke ned på marken med fårene, jeg svedte og overvejede at vende hjem, men valgte at tage en pause.

Fårene var ikke spor bange
Jeg ville lige prøve rundt i svinget under træet, det var kun muligt med nedstrøms kast, så jeg sigtede højt, så fluen fik lidt løsline for fri drift. Fluen drev ud over grødekanten uden der skete noget, jeg ventede lidt og skulle lige til at kaste påny, da fisken tog fluen med et lille plop. En ca. 35 cm stalling havde taget fluen. Efter kort tid kunne jeg fjerne fluen uden at løfte fisken ud af vandet.

Str. 16, Krop og hackle af brun poly mixed med sneskohare, vinge af sneskohare
Det er altid fedt at fange fisk på tørflue, så jeg kunne opstemt vende snuden hjemefter mellem først fårene og siden køerne.

I svinget under træet stod fisken

Ingen kommentarer: