tirsdag den 21. maj 2013

2 dage med fiskeri

Søndag fangede jeg årets første fisk på tørflue. Faktisk den første fisk på tørflue siden efterårets tur til Slovenien. Fisken stod på et lidt tricky sted foran en busk, hvor den med jævne mellemrum tog insekter på overfladen. Den første flue jeg prøvede, reagerede fisken ikke på, så jeg bandt en mindre på forfanget. En lille brun CDC flue. Den tog fisken første gang fluen drev ned over den. Jeg blev hurtigt klar over, der var tale om en regnbueørred, jeg havde ellers håbet på en stalling. Efter kort tid fik fisken revet sig løs, så den var heldig ikke at komme på stegepanden.

Fisken stod foran busken i venstre side
Inden jeg kom til Utoft havde jeg repræsenteret GSF ved Lystfiskeriets Dag som blev afholdt ved Filskov Fiskesø. 35 unge mennesker var ude for at prøve kræfter med de regnbueørreder, som fiskesøen sætter ud.

Mandag, efter at have været til Jes juniors fødseldagsbrunch, gik turen til Engsøen for at vise de store fluer frem for gedderne. Det blev en hyggelig eftermiddag på søen, hvor jeg ikke fik nogle af de store gedder i tale. Det blev dog til kontakt med mange små gedder, som udviste interesse for fluerne uanset, hvilken farve disse havde.

Øen i vestenden af søen

Ingen kommentarer: