onsdag den 29. maj 2013

Ikke bare 1,

men 2 stallinger fangede jeg her til aften på Bystykket af Grindsted Å. Begge fisk blev lokket til at hugge på en lille str. 14 brun fnullerflue. Den første jeg fangede, havde afsløret sin tilstedeværelse et par gange, og da jeg lod fluen drive over fisken, huggede fisken prompte. En stalling på 30 cm havde taget fluen.

Der var fluer nok i luften, knap så mange på vandet.
Den næste fisk, jeg fik øje på, gik forsigtigt til fluen et par gange, for til sidst at hugge fluen i et gevaldigt plask. Denne fisk var større end den første, ca 35 cm lang.
Det var glædeligt igen at fange en stalling, og så hele 2 stykker på en enkelt fisketur. Jeg håber på, den næste tid viser at stallingbestanden i Grindsted Å langsomt er på vej til fordums styrke.

Ingen kommentarer: