torsdag den 4. oktober 2012

Tørfluetur til Slovenien

Endelig havde jeg sommerferie. Uge 39 blev brugt på tørfluefiskeri i Slovenien. Der var ikke mange klækninger, så det blev ikke til det helt store fiskeri. Men der var gode oplevelser hver dag i flotte omgivelser og i hyggeligt selskab.
Jeg kunne have valgt at fiske med nymfer for at fange lidt større og flere fisk, men nu var det jo en tørfluetur, så dem holdt jeg mig til.

Udsigt over Sava fra hængebroen ved Log
Der var masser af fisk at se i det klare vand, de var bare ikke så villige til at stige til overfladen og guffe tørfluer.

Et kig ud over bjergene fra broen i Brod

Området ved Bohijn, hvor vi boede på Pension Stare var flot og helt anderledes end herhjemme. Bjerge med træer, hvor klipperne kiggede fem med jævne mellemrum. Om formiddagen lige når solen brændte gennem morgentågen og det vat helt stille, var der et fantastisk skue ud over den blikstille sø.

Søen i Most na Soci fra hotellet, hvor vi købte fiskekort til Idrijca
Jeg var især vild med de mindre floder med mindre vandføring, som f.eks. Trebuscica. Når knædybt vand rendte kvikt ned over stenbunden var det en oplevelse at gå og kaste fluen til de små strømlæ, der var bag hver sten. Der stod næsten en ørred i hvert lille hul.

Hurtigt vand ved Trebuscica. Masser af fisk - utroligt

Jeg vil ikke betænke mig på at tage af sted til Slovenien en anden gang.

Bækørred fra Krka

Ingen kommentarer: