onsdag den 2. maj 2012

Geddefiskeri

Efter 14 dages å-fiskeri, hvor jeg forgæves har forsøgt at fange en laks, var det endelig tid til igen at gå på geddejagt. Det skal lige nævnes, jeg har fanget 4 bækørreder mellem 25 og 35 cm i Grindsted Å som bifangst ved laksefiskeriet. Ganske positivt synes jeg.
Jeg stod frygteligt tidligt op og var ved søen lige da solen stod. Jeg stod og nød det smukke øjeblik, inden båden blev rigget til og søsat. Ret hurtigt fangede jeg en lille gedde på 35 cm, men så gik der et pænt stykke tid, før der skete noget igen. Men så fangede jeg hurtigt efter hinanden 3 gedder mellem 40 og 50 cm.
Jeg var rundt langt det meste af søen og havde også tid til at nyde morgenens forvandling til dag. I takt med at solen kom højere op på himlen, tog vinden til, og antallet af morgenvandrere, hundeluftere og motionister øgedes i samme grad. Jeg hilste også på en enkelt kajakroer ude på søen.
Ved 10-tiden var jeg tilbage ved sejlklubben og det var tid til at tage på arbejde. Alt i alt en dejlig afslappende morgen ved søen. Jeg manglede bare lige at fange en gedde af lidt grovere kaliber.

Engsøen ved nordsiden

Ingen kommentarer: