fredag den 25. maj 2012

Årets første rigtige fisketur

Jeg fangede årets første fisk på tørflue. En lille bækørred på 20 cm tog den lille tørflue inde under de udhængende træer opstrøms broen i Utoft. Det var hele turen værd, selvom den gerne måtte have været noget større. Men det skal den nok blive, den havde i hvert fald spist godt i dag kunne man se. Jeg rejste yderligere et par småfisk, men så ikke nogen store fisk.

Inde under træerne til højre huggede den lille bækørred.
Haidar fra foreningen dukkede op og vi fik en lille snak. Herefter gik jeg nedstrøms broen for at se, hvad der skete her. Jeg fiskede nedstrøms med en stor vådflue og havde flere små hug. Lige da jeg ville vende om, havde jeg inden for kort tid 2 regnbueørreder på krogen, men begge hoppede selv af. De var heldige med ikke at blive til frokost. Jeg sad og ventede lidt, men ingen fisk viste sig, så tørfluerne blev i æsken og jeg gik hjemefter. Sådan en 3 timer går hurtigt, men det var jo også en smuk aften.

Nedstrøms broen i Utoft. Her skete der ikke noget.

Ingen kommentarer: