lørdag den 14. januar 2012

Husodde, Horsens Fjord

Jeg har ikke tidligere fisket i den inderste del af Horsens Fjord. Men det skulle prøves i dag. Solen skinnede gennem et tyndt skydække, vinden svag fra nordvest. Jeg valgte at køre til Husodde på nordsiden af fjorden, hvor det er nemt at parkere og ikke langt til vandet. Måske jeg skulle have valgt et sted, hvor der var længere at gå til vandet. Så kunne jeg have fået varmen både på vej ud og på vej hjem.

Udsigt til Horsens fra vindsiden.
Et fint sted at fiske, også hvis jeg en dag vil have pontonbåden med. Rent og klart vand, bunden skiftende mellem hård og blød, og på en strækning masser af sten, hvorimellem der nok kan fanges en fisk på en aften i maj eller juni. Prøv at gå her en lun sommeraften med udsigt over lysene fra Horsens. Det må prøves, når den tid kommer.

Udsigt over fjorden.
Masser af mennesker nød deres lørdag eftermiddag her ved Husodde. Hunde blev luftet, kondital blev forbedret og kaffe blev drukket. Og så var der mig, der gik og fiskede. Jeg så flere småfisk i vandet, 2-3 cm lange og en enkelt hundestejle. Der skal være fisk her, på et eller andet tidspunkt.

Det fine vand på læsiden.

Ingen kommentarer: