mandag den 10. maj 2010

9. maj - En afslappende søndag på søen

Det var første gang jeg skulle prøve at fiske fra pontonbåden med mine nye svømmefødder, så i starten sejlede jeg lidt rundt for at få føling med dem. Men det tog nu ikke lang tid før jeg begyndte at fiske. Jeg så også at drengene fra ondfisk.dk var på søen, og der var masser af mennesker på tur langs søen. På cykel, på løbetur eller på gåben. Jeg kunne høre flere af dem kommentere på det mærkelige fartøj på vandet.


Halvvejs nede af søen fiskede jeg efter jagende gedder langs med sivkanten. Det var sjovt at kunne sejle i stilling til det rette kast uden at skulle tænke på træer og andre genvordigheder, som der er, når man fisker fra land. Efter et godt kast huggede en lille gedde fluen og min første fisk fra pontonbåd var en realitet.


Jeg fiskede hele vejen ned til søens anden ende, men jeg mærkede ikke til flere fisk. På tilbagevejen fik jeg en snak med de 2 fra ondfisk og lidt senere tog jeg en slapper, mens kajakklubben lige skulle se, hvad en pontonbåd er.


Da jeg nåede de små øer ud for sejlklubben fangede jeg en gedde mage til den første, og så var det efterhånden blevet midt på eftermiddagen, så jeg vendte næsen hjemefter.
Det var en herlig søndag på søen. Lang nemmere at fiske fra båden med svømmefødder på, og ind i mellem parkerede jeg bare mellem sivene og sad og nød det gode vejr. Det bliver til mange fisketure fra pontonbåden fremover.

Ingen kommentarer: