søndag den 6. juni 2010

5. juni - Vejle Fjord, Trelde Næs

Efter jeg havde brugt dagen på at slå græs, 1. gang i år, så gæt selv højden, og cykle 45 km, var det tid til at tage på fisketur. Efter mange ture til åen og søen valgte jeg at tage en tur til kysten. Med frisk vestenvind, solskin og højvande ved 21-tiden var Trelde Næs et godt valg, syntes jeg. Allerede inden jeg begyndte at fiske, kunne jeg se, der var hornfisk. Efter få kast var jeg klar over, der var hornfisk over det hele. Konstant var der puf og stød til fluen, men de ville ikke rigtigt gå til biddet.

 
Spejder efter fisk
Efter en pause og en snak med nytilkomne fiskere prøvede jeg langs med stranden i stedet for selve næsset og efter en halv times fiskeri havde jeg kroget 4 hornfisk. De 2 af dem var dog heldige, de hoppede af igen, inden jeg fik dem på land. Nå, men søndagens frokost er reddet. Stegt hornfisk, mums.

 
Mod øst fra næsset

Ingen kommentarer: