onsdag den 5. maj 2010

5. maj - 3 dage ved Engsøen og PR i gedde

Mandag var jeg ved søen allerede sen eftermiddag, så der var tid til en fisketur hele vejen rundt om søen. Jeg fangede 12 gedder mellem 20 cm og 45 cm på spinner og wobler. Jeg så en enkelt større gedde jagte småfisk, men jeg kunne ikke lokke den til hug.
Tirsdag havde jeg kun en times tid til fiskeri inden solnedgang, så det blev kun til en kort tur hen langs sydsiden af søen. Jeg nåede dog at fange 4 gedder, og tirsdag var de lidt større end om mandagen. 30 cm til 50 cm.


Onsdag forsatte tendensen, færre fisk men større. Efter kort tids fiskeri i det gode vejr, det var ligefrem varmt i forhold til tirsdag, fik jeg et kontant hug på den langsomt fiskede wobler. Så fulgte et længere tovtrækkeri, hvor fisken tog flere lange udløb. En overgang syntes den også lige, den ville tage siv og grøde til hjælp for at slippe fri. Jeg fik den dog til at svømme væk fra grøden igen, og langt om længe fik jeg den ind til land. Jeg ville ikke til at bakse fisken på land gennem pilekrat og rosenbuske, så jeg fik krogen løsnet, mens fisken var i vandet. Den stod lidt og sundede sig ved mine fødder inden den med et enkelt slag med halen, satte den kurs mod søens dybe vand. Gedden var mellem 80 cm og 90 cm og så ud til at være pænt i stand.
Ny PR i gedde. Nu venter jeg så bare på mine svømmefødder, så skal der fluefiskes fra pontonbåd. De er på vej med posten.

Ingen kommentarer: