lørdag den 20. marts 2010

20. marts 2010 - endelig

Efter lang tids fimbulvinter og kosmisk mørke var det i dag tid for årets første fisketur. Jeg tog til Borre Odde, hvor fra der under normale omstændigheder er udsigt til Alrø og Snaptun, men det var i dag ikke muligt at se længere end 100 m pga. tåge.


Jeg gik ud langs oddens østside og fiskede hist og her. Ude ved oddens spids fiskede jeg hele stykket ud mod den dybe sejlrende, mens jeg blev holdt underobservation af en sæl. Fisk så eller mærkede jeg ikke noget til.


På vestsiden af odden, hvor vandet er meget lavt, var der stadig en del is tilbage, så vandtemperaturen kan ikke have været meget over 0 grader. På min vej tilbage til P-pladsen blev jeg først overfløjet af en kærhøg og i vandkanten mod vest var et par svaner i gang med at finde føde i det kolde isfyldte vand.


Herligt med en tur i det fri og dejligt med en kop varm kaffe vel hjemme igen.

Ingen kommentarer: