torsdag den 1. april 2010

1. april 2010 - Forår ved åen

Så kom den længe ventede premiere ved åen. Vejret var ikke det bedste, men når det ikke regnede var det muligt at fiske, og de gange solen kiggede gennem skyerne var det bare herligt. Andre fiskere kunne heller ikke skræmmes væk af vejret, så det blev til en del snak ude ved åen. Både lokale og folk langvejs fra havde vovet sig på fisketur. Der var fuglefløjt i luften, ænder flere steder og døgnfluer havde sat sejl for en tur ned ad åen. Der var bare forår i luften, trods alt.



Fisk så jeg ikke mange, men enkelte tilbud blev det til. Langs med Engsøen havde jeg fat i en lille stalling, senere på dagen neden for Lyngheden havde jeg en bækørred på krogen i ca. 5 sekunder. Længere opstrøms havde jeg nok et hug, men denne gang så jeg ikke fisken.
Ved Utoft var der om eftermiddagen massiv klækning af døgnfluer, helt usædvanligt for april og fiskene opdagede da heller ikke insekterne. Og da svalerne endnu ikke er kommet, tror jeg de fleste af døgn fluerne kom på vingerne.

Ingen kommentarer: