onsdag den 30. september 2009

30. september - Grindsted Å, Utoft

En dejlig aften ved åen blev krydret med 2 bækørreder og en stalling. Ret hurtigt havde jeg en god fisk på krogen, men den blev ikke hængende. Så skulle der gå en rum tid inden næste gode tilbud indfandt sig, men så gik det også slag i slag. Først 2 gode tilbud, hvor jeg både så og mærkede fiskene, og så var den der. En bækørred, ca 35 cm, i fin kondition havde taget nymfen. 5 meter længere nede af åen kom et godt hug og efter kort tid kunne jeg afkroge en flot blå stalling, mens den stadig var i vandet. Fisken var måske over 40 cm.



Da jeg nåede den gamle grødeopsamlingsplads rullede jeg snøren ind og gik hjemefter. Da jeg passerede en af de tidligere nævnte standpladser skulle jeg lige prøve igen. Jeg firede fluen langsomt ned mod det dybe vand, og netop som den hvirvlede ud over grødekanten kom fisken. Nok en bækørred havde taget fluen, igen ca 35 cm.
Nu begyndte en stille regn at falde og jeg nød det milde efterårsvejr på vejen tilbage til P-pladsen.

Ingen kommentarer: